viernes, 14 de noviembre de 2008

Coltán

Dende o comentario da súa Ilustrísima, a propósito da crise, do petróleo e, para todos os pobres incultos da proxenie que acompañabamos ao Obispo, do descoñecido coltán, quedeime interesado no mesmo, pois teño estudado con certa profundidade os procesos e mecanismos de fabricación de chips, e, para miña vergonza, non tiña nin idea da existencia de tal material. Hoxe, dona María Teresa Campos deume o empuxón que precisaba, cando entrevistou a un divulgador bastante alarmista, que viña de publicar un libro titulado ¿adiviñades? "Coltán".


Pero ¿que é o Coltán? dicir en primeiro lugar que é un mineral ferroso do que se extrae o Tantalio, que é o elemento que o fai valioso. Emprégase para facer condensadores electrolíticos de sistemas electrónicos compactos, polo que os imos atopar en móbiles, PDAs, pequenas consolas, etc.
.
E ¿onde se atopa? pois ahí está un dos maiores problemas, o 80% das reservas de coltán atópanse no Congo, e esas reservas son, sen dúbida, unha das principais razóns das múltiples guerras do lugar. Ademais, sen contar as guerras, a situación das minas é penosa e moi perigosa, calcúlase que por cada quilo de coltán extaído morreron dous rapaces nas minas, sempre sen ter en conta as guerras. Así que, personiñas do primeiro mundo, pensade nestes raparigos cando cambiades de móbil simplemente porque vos sobran os puntos.


.
Dicir que non só se esgota o coltán, moitas das novas tecnoloxías electrónicas empregan materiais caros e moi escasos. Outros que podemos botar de menos en breve son o platino (celdas de combustible), o indio (LCDs), o Galio (para placas fotovoltaicas do dobre de rendemento que as actuais), o zinc ou o niquel.
.
Estes elementos son moito máis escasos que o petróleo, por exemplo as citadas placas fotovoltaicas de Galio estanse a desbotar coma tecnoloxía de futuro porque esgotarían o material, pero tampouco hai que ser alarmistas, as solucións son varias, as principais: a redución de residuos, o reciclado (cousa que non se pode facer co petróleo) e a busca de materiais alternativos.

7 comentarios:

Anónimo dijo...

Creo recordar que el coltan no es un elemento en sí... creo qeu es una combinación de dos elementos y uno de ellos es el que se agota para mañana mismo(y hablo desde la total ignorancia en este tipo de cosas)
Se me cae una lágrima al ver como alguien pone algo citándome y no es para darme una hostia como un piano.
Amém

Anónimo dijo...

Cito da propia entrada: "¿que é o Coltán? dicir en primeiro lugar que é un mineral ferroso do que se extrae o Tantalio"

Amén, hermano, amén

Anónimo dijo...

Pois si o futuro do mundo tal e como o coñecemos hoxe en dia pasa por confiar no reciclaxe xa vos aviso de que imos mal ...xa vos amosarei algunha foto dos vertedoiros ...perdon, xestores de residuos ( que non son o mesmo, ainda que a simple vista si que o parecen ) que tiven a 'fortuna' de visitar grazas ó meu traballo ...mais nos vale que o obispo vaia recitando unhas plegarias polas nosas animas ...

Mente Purulenta dijo...

Es curioso encontrarme con el famoso Coltán tras tener el ordenador en el dique seco durante unos días. De hecho ayer le pregunté a un colega (que es más friki y cultivado que yo en estos menesteres científico-tecnológicos) si había oído hablar de esa aleación y pensó que lo estaba vacilando...sobretodo porque mi fuente no fue María Teresa Campos, sino Iker Jimenez en Cuarto Milenio que traía de invitado a Alberto Vázquez-Figueroa, que creo que es al que hace referencia Paiaso De Asalto. Lo que me extraña es que PDA no supiera de que material está hecho, aunque bueno, a lo mejor yo tengo mercurio en mi cuerpo y lo desconozco. (A esto supongo que le seguirán varios "ein?"s, pero esa es mi labor aquí: sembrar la incordura y la oscuridad de ideas).

Lo mejor de todo lo que dijo aparte de avisarnos de que nos ibamos a quedar sin el Coltán (que parece ser que es 10 veces mejor conductor de la electricidad que el cobre) es que en Congo se están produciendo unas guerras motivadas por conseguir el Tantalio de marras, las cuales son provocadas por los gobiernos de diversos países y llevadas a cabo con "mucho" disimulo para que la gente no se cosque de nada (desde luego lo han conseguido, porque entre la desinformación general que hay y lo sobado que estaba cuando ví el programa no me atrevo a asegurar que lo escrito hasta aquí sea cierto, es más, me la pela, tan sólo quería estrenarme oficialmente en el blog tras esporádicas apariciones clandestinas con uno de mis comentarios socavadores).

(Acostumbraros a ver parentesis y puntos suspensivos por todas partes...)

Por cierto, Obispo, me pones cachondo. (Uy, no sé si se puede decir "Obispo" en el blog...)

Anónimo dijo...

...

Anónimo dijo...

Qué cabrón el Obispo, siempre buscando polémicas. No vamos a entrar al trapo, esta vez ¡no! Puedes meterte tus ... por donde te quepan, uno a uno o todos a la vez.

Anónimo dijo...

...
...
...
El anonimato tras el qeu te escondes es tan ridículo como tus comentarios. Sigue insultandome y descalificandome que me sentiré orgulloso, porque de un ser tan miserable el desprecio es mejor que el aprecio.

...
...
...